hír
Bergenben versenyez a Johanna, információs programba került a Nyócker!, az amerikai filmfesztiválokon látható a Másnap, illetve a Most látszom,…
továbbhír
Bogdán Zsolt, a Dallas Pashamende főszereplője a legjobb férfi alakítás díját, M. Tóth Géza Maestro című munkája az animációs kategória fődíját…
továbbhír
A kis- és nagyfilmek versenyében egyaránt van magyar alkotás a szombat estig tartó Aubagne-i filmfesztiválon - adta hírül a Filmunió. A…
továbbhír
Rómeó és Júlia városában, az olaszországi Veronában április 15-25. között rendezik meg Schermi d’Amore (szerelem a vásznon) címmel a szerelmesfilmek…
továbbhír
Másodfokon is felfüggesztett börtönbüntetésre ítélték a magyar-német-osztrák koprodukcióban Erdélyben elkezdett, Magyarországon befejezett Dallas…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéCatherine Tramell / Elemi ösztön